Statystyki

mod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_counter
mod_vvisit_counterDzisiaj567
mod_vvisit_counterWczoraj3171
mod_vvisit_counterW tygodniu10441
mod_vvisit_counterTydzień temu22176
mod_vvisit_counterW miesiącu62871
mod_vvisit_counterMiesiąc temu100216
mod_vvisit_counterRazem4700371

Online: 40
Twoje IP: 18.210.28.227
,
Dzisiaj mamy: Lis 21, 2019

docs


Comenius - ankieta ekologiczna PDF Drukuj Email
Wpisany przez Danuta Radomska-Filipek   
Wtorek, 09 Listopad 2010 13:48

Podstawa programowa przedmiotu język obcy nowożytny mówi, że szkoła jest zobowiązana przygotować ucznia do rozmowy, czytania, pisania czy słuchania, na odpowiednim do etapu edukacyjnego poziomie, w zakresie 15 tematów. Jako temat nr 13 Podstawa wymienia świat przyrody, czyli : pogodę, rośliny i zwierzęta, krajobraz, zagrożenie i ochrona środowiska naturalnego i klęski żywiołowe. Stąd nasi gimnazjaliści wiedzą, że plastikowa butelka może rozkładać się przez 500 lat, że jedna szklana butelka poddana recyclingowi może zaoszczędzić energię, którą komputer zużywa przez 25 minut. Rocznie wyrzucamy 500 milionów ton aluminium, a tymczasem puszka przerobiona powtórnie może zaoszczędzić energię, która wystarczy na 3 godziny pracy telewizora. W szkole nie tylko uczymy o tym dzieci, ale i prowadzimy odpowiednie działania. Co roku szkoła sprzedaje setki kilogramów makulatury i aluminiowych puszek. Uczniowie bardzo szybko przyzwyczaili się do kontenerów wystawionych na korytarzu przez panią Dorotę Bańkę, do których wrzucają zakrętki od butelek, puszki i papiery. Na lekcjach języka angielskiego gimnazjaliści klas trzecich, korzystając z Internetu, pracują nad grupowym projektem Our Precious Earth – Nasza bezcenna Ziemia.

Więcej…
 
Tigers in JZ PDF Drukuj Email
Wpisany przez Administrator   
Piątek, 05 Listopad 2010 09:53

WWF i tygrys 11 września 1961 roku powstała organizacja nazwana WWF. Podczas podróży po Afryce Sir Julian Huxley zwrócił uwagę na ogromne zniszczenie środowiska, które mogło doprowadzić do wymarcia wielu zwierząt na tym kontynencie. Jako dyrektor generalny UNESCO zainicjował utworzenie międzynarodowej fundacji na rzecz ochrony przyrody. Na logo organizacji wybrano jeden z najbardziej zagrożonych gatunków – pandę. Siedzibą organizacji jest Szwajcaria. Od początku swego istnienia organizacja poszerzyła zakres swojej działalności. Oprócz kompleksowej ochrony przyrody, zajmuje się powstrzymywaniem degradacji środowiska naturalnego, czyli m.in. przeciwdziałaniu dziurze ozonowej, zmianom klimatycznym oraz obecności toksycznych chemikaliów w produktach codziennego użytku. W Polsce WWF działa od początku lat dziewięćdziesiątych.

WWF prowadzi bardzo poważną działalność, ale niektóre akcje wywołują uśmiech lub przerażenie. Niejedna mama niedawno przestraszyła się, gdy usłyszała dziki ryk w pokoju uczącego się dziecka. I nie pomogło tłumaczenie, że to tylko ćwiczenie zadania domowego. Tymczasem to była prawda. Zachęceni przez nauczycielkę, uczniowie mieli ryknąć jak prawdziwy tygrys. Skąd takie dziwne zadanie? Chcieliśmy włączyć się do akcji pomocy tygrysom. Bardzo często akcje charytatywne polegają na zbieraniu funduszy. Tym razem można dołożyć własną pomysłowość. W ciągu ostatnich dziesięciu lat zniknęła z powierzchni Ziemi prawie połowa żyjących dziko tygrysów. Jeśli dalej tak pójdzie, to pokolenie dzieci naszych obecnych uczniów będzie mogło oglądać tygrysy tylko w klatkach w zoo. Czy mamy siedzieć i przyglądać się bezczynnie – pyta WWF. Nie! Czy mamy stanąć i krzyczeć? Nie! Mamy stanąć i ryyyyyknąć! Jak prawdziwy tygrys. Pod koniec listopada ma odbyć się szczyt 13 państw, w których żyją tygrysy. Aby zachęcić decydentów do podjęcia dobrych decyzji w sprawie przyszłości tygrysów, zamierzamy powstać i ryknąć w każdy możliwy sposób. Następnie wystarczy zamieścić swój clip na youtube a wszyscy będą mogli zagłosować na najlepszy, najśmieszniejszy czy najstraszniejszy ryk. Każdy, kto zgłosi swoją wersję tygrysiego ryku, będzie umieszczony na petycji do uczestników szczytu. Przerwy szkolne zapewniły nam wystarczający trening w wydawaniu różnych odgłosów. Więc może warto zaistnieć w tym względzie na arenie międzynarodowej? I zabawnie, i w słusznej sprawie.

 

 
Drzewo PDF Drukuj Email
Poniedziałek, 01 Listopad 2010 22:29

W listopadzie, w ramach programu Comenius - Virtual Eden, uczniowie na lekcjach języka polskiego będą szukali interesująch opisów drzew w literaturze. Będą także tworzyli wiersze, które zostaną opublikowane. Na lekcjach religii będą dyskutowali na temat idealnego miejsca dla człowieka.

Podobne zajęcia odbędą się we wszystkich partnerskich szkołach.


100_4101
 
Comenius: Wizyta w Czechach PDF Drukuj Email
Środa, 20 Październik 2010 11:16

W ramach projektu unijnego Comenius –Virtual Eden w dniach 5.10.2010-10.10. 2010 r. odbył się wyjazd uczniów i nauczycieli Zespołu Szkół nr 11 w Jastrzębiu-Zdroju do czeskiej miejscowości Dub na Morawą. Celem wyjazdu była realizacja założeń interdyscyplinarnego projektu, który obejmuje przedmioty szkolne i zajęcia dodatkowe. Cały reportaż z licznymi zdjęciami znajdziesz na wiki i blogu.  Kliknij tutaj http://edeneleven.wikispaces.com/Wizyta+w+Czechach

 

 
Projekt w mediach PDF Drukuj Email
Sobota, 02 Październik 2010 12:44

UPOWSZECHNIANIE I WYKORZYSTANIE REZULTATÓW Partnerskiego Projektu

Jako szkoła realizująca program Comenius, zobowiązaliśmy się do upowszechniania i wykorzystywanie naszych rezultatów i doświadczeń m.in. poprzez wystawy, informacje zamieszczane na stronach internetowych i w prasie. Wizyta gości z partnerskich szkół na przełomie maja i czerwca 2010r. była okazją do udzielenia wywiadu przez koordynatorkę projektu dla lokalnej telewizji KANON. Reportaż o niezwykłej Alei Comeniusa i celach samego projektu został nadany 6 czerwca 2010r.

W numerze 9(594) miesięcznika JASTRZĄB http://www.jastrzebie.pl/gazeta_jastrzab.html ukazał się artykuł "Rajski projekt" ilustrowany zdjęciem wykonanym podczas sadzenia drzew w Alei Comeniusa. Artykuł został  opracowany na podstawie wypowiedzi dyrektor szkoły i koordynatorki projektu. Wspomniany jest tam Klub Bociana, który od początku projektu działa bardzo aktywnie.

European Stork Club miał w zamyśle skupiać najmłodszych uczniów w partnerskich szkołach. Maria Pacan, nauczycielka nauczania zintegrowanego, jest od lat członkinią Ogólnopolskiego Towarzystwa Ochrony Ptaków: http://www.otop.org.pl/ oraz współorganizatorką Klubu Bociana w naszej szkole. To właśnie dzięki pani Pacan dzieci już od pierwszej klasy zaangażowane  są w aktywne obserwowanie przyrody. Swoje kontakty z OTOP nauczycielka wykorzystała do podzielenia się naszymi międzynarodowymi doświadczeniami, które w wyjątkowy sposób wzbogaciły metody przydatne w realizacji programu edukacyjnego OTOP „Przyroda wokół nas – Ptaki” . Wiele szkół w Polsce przygotowało inscenizacje, które następnie przedstawiało na forum szkoły. Uczniowie naszej szkoły wystawili przedstawienie „Życie bociana”, i to po angielsku, podczas wizyty w węgierskiej szkole w Kiskunhalas. Zdjęcie z tego przedstawienia oraz krótka notatka została zamieszczona w BIULETYNIE PROGRAMU EDUKACYJNEGO „Przyroda wokół nas – Ptaki”, Nr 7/2010. Pani Maria Pacan współpracuje także z Polskim Towarzystwem Przyjaciół Przyrody, które prowadzi na swojej stronie internetowej ogólnopolską bazę gniazd oraz bazę aktywności na rzecz bocian białego. Towarzystwo bardzo chętnie zamieściło tam informację na temat Europejskiego Klub Bociana działającego w naszej szkole. http://baza.bociany.pl/aktywnosci/show/a/998

Więcej…
 
<< pierwsza < poprzednia 1 2 3 4 następna > ostatnia >>

Strona 3 z 4