Statystyki

mod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_counter
mod_vvisit_counterDzisiaj149
mod_vvisit_counterWczoraj2758
mod_vvisit_counterW tygodniu13075
mod_vvisit_counterTydzień temu18240
mod_vvisit_counterW miesiącu50931
mod_vvisit_counterMiesiąc temu88148
mod_vvisit_counterRazem4320496

Online: 43
Twoje IP: 34.229.24.100
,
Dzisiaj mamy: Lip 19, 2019

07
Sty
2019
Jak poprawić nasze relacje- warsztaty PDF Drukuj Email
Wpisany przez Katarzyna Morcinek   

Kiedy we wrześniu trafiliśmy do nowej klasy było jasne, że potrzebujemy czasu, żeby się poznać, polubić i poczuć, że należymy do jednego zespołu. Żeby sprostać temu zadaniu, przegadaliśmy wiele chwil na godzinach wychowawczych, realizowaliśmy grupowe zadania – np. podzieleni na zespoły dbaliśmy o porządek wokół nas, uczyliśmy się śpiewu piosenki patriotycznej na szkolny konkurs, obchodziliśmy tydzień życzliwości w ramach którego pisaliśmy do siebie kartki dobrych myśli, uczestniczyliśmy w warsztatach, które poprowadziła nasza wychowawczyni ( do dzisiaj pamiętamy, co się stało z jabłkiem dla którego nie mieliśmy zbyt wiele miłych słów). A ponieważ lubimy się bawić, a podczas zabawy najlepiej można się poznać – urządziliśmy klasowy dzień chłopaka, pojechaliśmy do Fly Parku na nietypową lekcję wf-u, byliśmy też w kinie na bajce o „Dziadku do orzechów”.

Okazało się, że to integracja to trudne zadanie i każdy z nas musi się starać.

4 grudnia, w odpowiedzi na zaproszenie wychowawczyni i pani pedagog, naszą klasę odwiedziły panie z poradni psychologiczno – pedagogicznej, które rozmawiały z nami o budowaniu właściwych relacji w klasie.

Panie mówiły jak ważne jest stworzenie dobrej atmosfery bo wiadomo, że kiedy dobrze się czujemy, to z radością idziemy do szkoły. Tłumaczyły nam też jak możemy to zrobić – dobrze jest uśmiechać się do innych, czasem powiedzieć miłe słowo, być bardziej empatycznymi, okazywać sobie wzajemną pomoc (bo np. dla niektórych matematyka naprawdę może być trudna) i nauczyć się wybaczać.

Panie porównały nas do zegarka, w którym każdy uczeń jest jedną zębatką. Żeby zegarek działał jak należy, to każdy z tych mechanizmów musi być sprawny. Dlatego każda zębatka jest ważna, tak samo ważna. Wystarczy, że jedna się zepsuje … i zegarek wymaga poważnej naprawy.

Usłyszeliśmy też opowiadanie o orle, który ciągle słyszał, że jest kurą. Uświadomiliśmy sobie, jak ważne jest mieć wokół siebie osoby, które w nas wierzą i dobrze nam życzą. Wtedy naprawdę można rozwinąć skrzydła.

Na koniec spotkania trochę porysowaliśmy – każdy z nas, mając ten sam wzór, dorysowywał resztę do obrazka. Włożyliśmy chęci, dużo fantazji i powstały naprawdę niesamowite dzieła, które pokazały nam, że choć patrzymy na to samo, możemy zobaczyć coś całkowicie różnego.

To były naprawdę ciekawe zajęcia. Dużo dowiedzieliśmy się o sobie i o tym, jak poprawić relacje z rówieśnikami. Dziękujemy J