Statystyki

mod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_counter
mod_vvisit_counterDzisiaj459
mod_vvisit_counterWczoraj3095
mod_vvisit_counterW tygodniu3554
mod_vvisit_counterTydzień temu21215
mod_vvisit_counterW miesiącu48889
mod_vvisit_counterMiesiąc temu88677
mod_vvisit_counterRazem4493876

Online: 36
Twoje IP: 34.226.234.20
,
Dzisiaj mamy: Wrz 17, 2019


Warning: opendir(/home/jasnetadam/domains/jasnet.pl/public_html/zs11/images/stories/articles/4-6/asobol/wycieczka_do_krakowa) [function.opendir]: failed to open dir: No such file or directory in /home/jasnetadam/domains/jasnet.pl/public_html/zs11/plugins/content/jwsig.php on line 100
24
Lis
2010
Wycieczka do Krakowa PDF Drukuj Email
Wpisany przez Anna Sobol   

19 listopada 2010r. odbyła się wycieczka edukacyjna w ramach projektu Akademia Uczniowska do Krakowa pt."Jak cywilizowano Kraków, czyli śladami rozwoju techniki w Krakowie” z elementami matematyki. Na miejscu czekały na nas dwie panie animatorki, które prowadziły owe zajęcia. Po przywitaniu i podzieleniu uczniów na mniejsze grupy rozpoczęliśmy zajęcia, które trwały około 3 godzin. Każda z grup otrzymała karty pracy wraz z przyborami do pisania i kolorowania.

Pierwsze zadanie dla uczniów było powiązane z Dworcem Głównym w Krakowie, uczniowie poprzez analizę wiersza „Lokomotywa” J.Brzechwy doskonalili umiejętność obliczeń w oparciu o posiadanie danych. Po przejściu do Wiaduktu Kolejowego i Podkopu Talowskiego uczniowie otrzymali zdjęcia, na podstawie których mieli porównać jak kiedyś wyglądała okolica Dworca z tym jak wygląda teraz.

Kolejne zadanie odbyło się przed Elektrownią teatru miejskiego, tam uczniowie rozwijali umiejętność abstrakcyjnego myślenia, czego efektem była demonstracja jednej z grup jak przepływa prąd. Następnie po przejściu do Kuźni Zieleniewskich uczniowie poprzez zabawę opisywali działania maszyn. Po przejściu Plantami dotarliśmy przed budynek Poczty Głównej, był to odpowiedni moment, by zwrócić uwagę na wyjątkowość tradycyjnych listów i pocztówek, uczniowie przypomnieli sobie jak prawidłowo adresujemy kopertę, a także dokonywali obliczeń związanych z opłatami związanymi z sytuacjami życia codziennego.

Krążownik Wielopole – to kolejny punkt postojowy, tam uczniowie redagowali krótkie ogłoszenie do gazety.

Następny postój był na Lodowisku Cracovii, gdzie doskonaliliśmy umiejętność rozróżniania i obliczania obwodów figur płaskich. Kolejne przejście, to przejście do Przepustu drogowego, gdzie należało za pomocą figur geometrycznych przedstawić "Mój pomysł na ładny Kraków”. Kolejny punkt naszych zajęć to Elektrownia Krakowska, tam panie zapoznały uczestników z podstawowymi informacjami na temat elektrowni. Most Podgórski i Most Piłsudskiego, to miejsce kolejnego zadania, jakim było konstruowanie mostu.

Przy Bulwarach Wiślanych należało wyszukać i odczytać dane, które były wykorzystywane do obliczania i porównywania długości odcinków. Dotarliśmy do dawnej zajezdni tramwajowej i ostatnim punktem naszej wycieczki było Muzeum Inżynierii Miejskiej, celem zwiedzania muzeum było poznanie historii rozwoju urządzeń technicznych, a także ukazanie szerokiej skali zastosowania koła w działalności ludzkiej. Uczniowie mogli sami wypróbować szerokie zastosowanie tej figury, poprzez zabawę.

Mimo przebytego dystansu (około 15km), jaki pokonaliśmy pieszo zwiedzając różne zakątki Krakowa wszyscy wróciliśmy z wycieczki zadowoleni.