Statystyki

mod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_counter
mod_vvisit_counterDzisiaj1960
mod_vvisit_counterWczoraj1736
mod_vvisit_counterW tygodniu5913
mod_vvisit_counterTydzień temu10518
mod_vvisit_counterW miesiącu18569
mod_vvisit_counterMiesiąc temu57572
mod_vvisit_counterRazem3008026

Online: 48
Twoje IP: 54.147.40.153
,
Dzisiaj mamy: Gru 14, 2017

08
Sty
2010
Virtual Eden

comenius rgb

VIRTUAL EDEN
is an interdisciplinary (CLIL) project which addresses the areas of education, school curriculum and everyday life. The national curriculum is integrated into the project. While learning about the natural environment, this project will enhance the pupils' scientific approach. Biology, Chemistry, Physics and Mathematics will be the base for various activities. Art, Photography, ICT will be used to display the scientific research in a friendly way. The project teaches respect for natural environment. Based on their nearby garden or park pupils will do some research: examine water, soil, air and fauna and flora, observe the weather. They will analyse and compare their results and publish on the Internet using Blogs, Photostory and the Wiki. The project will help pupils develop scientific competencies, promote intercultural awareness and prepare students for their future as adult members of the European community. While improving linguistic and ICT competencies, collaboration on the European level will educate about planning, responsibility and team work. The project aims at pupils aged seven to fifteen with diverse backgrounds. Competition and quizzes will help to evaluate expected pupils' achievement. The final joint product will be a virtual garden and a scientific report presented on the Internet.

VIRTUAL EDEN jest interdyscyplinarnym projektem, który obejmuje przedmioty szkolne i zajęcia dodatkowe. Ucząc o naturalnym środowisku, projekt jednocześnie wzmaga naukowe zainteresowania uczniów. Podstawą dla różnych zajęć będzie: biologia, matematyka, geografia, chemia i fizyka. Sztuka, informatyka i fotografika będą wykorzystane do zaprezentowania naukowych badań w przyjazny sposób, podczas gdy język angielski będzie służył jako środek komunikacji. Projekt uczy szacunku dla naturalnego środowiska. Bazując na pobliskim parku lub ogrodzie, uczniowie będą badali wodę, glebę, powietrze, faunę i florę oraz obserwowali pogodę. Będą analizowali, porównywali swoje wyniki i publikowali je w Internecie, tworząc wspólne blogi, Photostory i strony internetowe typu Wiki. Projekt pomoże rozwinąć naukowe kompetencje, promować interkulturową świadomość i przygotować uczniów jako przyszłych członków europejskiej społeczności. Współpraca na poziomie europejskim nauczy planowania, odpowiedzialności, pracy w grupie; jednocześnie pozwoli doskonalić umiejętności ICT i znajomość języka obcego. Projekt obejmuje uczniów w wieku od siedmiu do piętnastu lat z różnych środowisk. Konkursy i quizy pomogą ocenić oczekiwane osiągnięcia uczniów. Wspólnymi, końcowymi produktami będą : wirtualny ogród i naukowy raport opublikowany w Internecie.