Statystyki

mod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_counter
mod_vvisit_counterDzisiaj570
mod_vvisit_counterWczoraj3171
mod_vvisit_counterW tygodniu10444
mod_vvisit_counterTydzień temu22176
mod_vvisit_counterW miesiącu62874
mod_vvisit_counterMiesiąc temu100216
mod_vvisit_counterRazem4700374

Online: 39
Twoje IP: 18.210.28.227
,
Dzisiaj mamy: Lis 21, 2019

09
Lis
2010
Comenius - ankieta ekologiczna PDF Drukuj Email
Wpisany przez Danuta Radomska-Filipek   

Podstawa programowa przedmiotu język obcy nowożytny mówi, że szkoła jest zobowiązana przygotować ucznia do rozmowy, czytania, pisania czy słuchania, na odpowiednim do etapu edukacyjnego poziomie, w zakresie 15 tematów. Jako temat nr 13 Podstawa wymienia świat przyrody, czyli : pogodę, rośliny i zwierzęta, krajobraz, zagrożenie i ochrona środowiska naturalnego i klęski żywiołowe. Stąd nasi gimnazjaliści wiedzą, że plastikowa butelka może rozkładać się przez 500 lat, że jedna szklana butelka poddana recyclingowi może zaoszczędzić energię, którą komputer zużywa przez 25 minut. Rocznie wyrzucamy 500 milionów ton aluminium, a tymczasem puszka przerobiona powtórnie może zaoszczędzić energię, która wystarczy na 3 godziny pracy telewizora. W szkole nie tylko uczymy o tym dzieci, ale i prowadzimy odpowiednie działania. Co roku szkoła sprzedaje setki kilogramów makulatury i aluminiowych puszek. Uczniowie bardzo szybko przyzwyczaili się do kontenerów wystawionych na korytarzu przez panią Dorotę Bańkę, do których wrzucają zakrętki od butelek, puszki i papiery. Na lekcjach języka angielskiego gimnazjaliści klas trzecich, korzystając z Internetu, pracują nad grupowym projektem Our Precious Earth – Nasza bezcenna Ziemia.

Nic więc dziwnego, że temat wpływu człowieka na środowisko naturalne występuje też w programie Comeniusa. Globalne problemy – to jedno z haseł, za którym kryją się zadania dotyczące dbałości o nasze środowisko. Na styczeń przewidziane jest wykonanie badań i sporządzenie odpowiedniego raportu na temat: How green is your home? Jak “zielony” jest Twój dom?

Szwedzka szkoła tym razem nie może oficjalnie uczestniczyć w naszym projekcie Virtual Eden, jeśli chodzi o wyjazdy do partnerskich szkół. Jednakże współpraca nad poprzednim projektem A Slice of Bread tak bardzo spodobała się w Torskolan, że uczniowie i nauczycielka nadal aktywnie nam kibicują*.

5 listopada pani Caroline Eleneus opublikowała na naszym blogu [5 November 2010 Take our Online Survey] ankietę sprawdzającą, jak sami w naszych domach dbamy o środowisko naturalne. Ankieta zawiera 24 pytania, w większości tak proste, że każdy uczeń gimnazjum powinien potrafić ją wypełnić. Np. 14 pytanie dotyczy rodzaju toreb na zakupy, a w odpowiedzi mamy do wyboru: z materiału / lub koszyk, papierowa torba, używana ponownie plastikowa, nowa plastikowa(zabierana przy kasie), inna … Aby wypełnić ankietę, możemy skorzystać z własnych komputerów w domach lub w szkole: w pracowni komputerowej, w szkolnej bibliotece czy w pracowni języka angielskiego. Nie jest to zadanie obowiązkowe, ale daje okazję zastosowania technologii komputerowej, języka angielskiego oraz zaprezentowania postawy człowieka troszczącego się o środowisko, w którym mieszka, a jednocześnie Europejczyka, który świetnie współpracuje z partnerami w różnych krajach.

Z powyższych powodów chciałabym, aby jak najwięcej polskich uczniów i nauczycieli wzięło udział w tej ankiecie. Zapraszam Wszystkich do zabawy!

I jeszcze raz link do ankiety:

http://www.kwiksurveys.com/online-survey.php?surveyID=HOEIJK_b073c7ed

 

100_7750

_____________________________________________________________

*Na blogu [http://baltazar-eden.blogspot.com/2010_04_01_archive.html - 24 April 2010] można zobaczyć szwedzką wersję bajki o bocianie napisaną przez piątoklasistów a zrealizowaną przez ośmioklasistów. Później, w Kiskunhalas na Węgrzech, stworzyliśmy międzynarodową wersję.